Po wakacjach, w naszej parafii, wróciliśmy do regularnych spotkań grup młodzieżowych. Pierwsze odbyły się na początku września i ciągle mamy okazje do regularnego widywania się ze sobą jako: Ruch Sercańskiej Młodzieży, Liturgiczna Służba Ołtarza, schola dziecięca i schola młodzieżowa.

Ruch Sercańskiej Młodzieży

thumb DSC 4844W ostatnim tygodniu czerwca, duża grupa młodzieży z naszej parafii wyjechała do Pliszczyna na tygodniowy zjazd młodych ze wszystkich sercańskich parafii w Polsce. Sercańskie Dni Młodych, organizowane pod nazwą Wybieram Miłość, były okazją do poznania się między sobą, kreatywnego spędzania czasu np. poprzez warsztaty w grupach, a także posłuchania wielu świadectw i konferencji. Pomimo tego, że często wydaje się nam, że jesteśmy osamotnieni w wierze – taki wyjazd daje poczucie, że jest blisko nas wielu młodych, wierzących i co najważniejsze: uśmiechniętych i szczęśliwych osób. Czas spędzony we wspólnocie w Pliszczynie, na pewno przekonał też wahających się, nie do końca przekonanych do Kościoła, że Bóg istnieje i kocha także ich.

Liturgiczna Służba Ołtarza

thumb dsc4472W naszej parafii formacja zaczyna się od rocznego przygotowania przed ministranturą (aspiranci), następnie chłopcy służą jako ministranci, a najstarsi zostają lektorami. W tym roku, w uroczystość Chrystusa Króla Wszechświata (20.11.2022 r.) w czasie uroczystej Mszy świętej o godzinie 11:00, do grona ministrantów ksiądz proboszcz przyjął sześciu nowych kandydatów. Do służby liturgicznej dołączyło także dwóch aspirantów.

Kurs lektorski

W październiku rozpoczął się kurs lektorski, organizowany przez parafię Najświętszego Serca Pana Jezusa w Krakowie przy ul. Saskiej 2 oraz naszą parafię Matki Bożej Fatimskiej w Krakowie – Płaszowie. Bierze w nim udział siedmiu ministrantów należących do Liturgicznej Służby Ołtarza w naszej parafii. W jego organizację zaangażowali się: ks. Bartosz Mrozek SCJ, ks. Wojciech Olszewski SCJ, a także ks. Jacek Kosteczka SCJ, ks. Stanisław Mieszczak SCJ oraz Paweł Herod.
W czasie kursu chłopaki mieli okazję pogłębić swoją wiedzę liturgiczną, poznać zasady i umiejętności, które pomogą im właściwie czytać słowo Boże. Na zakończenie kursu zorganizowano w lutym wyjazd na dzień skupienia do Wyższego Seminarium Misyjnego Księży Sercanów w Stadnikach, który wprowadził przyszłych lektorów w modlitwę słowem Bożym.
Ważnym wydarzeniem jest zaangażowanie dwóch lektorów z naszej parafii w tegorocznej Szkole ceremoniarza parafialnego, organizowanej przez Archidiecezję Krakowską. Po ukończeniu tego kursu będą mogli włączyć się w bezpośrednie przygotowywanie liturgii w naszej parafii oraz troszczyć się o jej właściwy poziom zgodny z przepisami Kościoła.

Schola dziecięca i młodzieżowa

thumb IMG 4483Oprawę muzyczną w czasie niedzielnej Mszy Świętej o godzinie 11:00 zapewnia schola dziecięca. Dziewczynki, razem z prowadzącymi panią Alą Bartczak oraz panią Iwoną Lis spotykają się na próbę, godzinę przed rozpoczęciem Eucharystii.

Schola Młodzieżowa Chesed, prowadzi oprawę muzyczną w czasie Mszy świętej w niedziele o godzinie 18:00. Zbiórki i próby odbywają się tego samego dnia o 17:00. Oprócz upiększania śpiewem Eucharystii jej członkowie angażują się także w inne inicjatywy. W ostatnim czasie grupa zorganizowała dwa koncerty uwielbieniowe (w tym jeden poza naszą parafią - w kościele pw. św. Rafała Kalinowskiego w Krakowie) połączone z nabożeństwem słowa Bożego, w czasie których zbierano pieniądze na rehabilitację Adama Bieleckiego.

Co się działo?

Wspólnie spędzamy czas nie tylko na cyklicznych zbiórkach. Po wakacjach, lektorzy i Ruch Sercańskiej Młodzieży, na wspólnym spotkaniu zjedli pizzę i wspólnie spędzili czas rozmawiając o minionych wakacjach.
W październiku, w ramach zbiórek, byliśmy z księżmi w kinie na filmie Johnny o ks. Janie Kaczkowskim. Na początku listopada odwiedziliśmy cmentarz podgórski. Otoczyliśmy modlitwą naszych bliskch zmarłych oraz księży Sercanów.

Sercańskie Czuwanie Młodzieży

W październiku, w parafii pw. Dobrego Pasterza w Lublinie odbyło się Sercańskie Czuwanie Młodzieży, na które wspólnie pojechaliśmy. Wyjazd był kolejną okazją do doświadczenia życia we wspólnocie młodego Kościoła. Oprócz nas w Lublinie pojawiło się wielu naszych rówieśników z innych sercańskich parafii. Dla nas była to także okazja do podzielenia się swoim świadectwem wiary. W czasie podróży opowiadaliśmy o naszych doświadczeniach związanych ze spowiedzią, zachęcając niezdecydowanych, do budowania relacji z Bogiem korzystając z sakramentów.

Sanktuarium Miłosierdzia Bożego i park trampolin

thumb img 4583Młodsi z nas, którzy nie pojechali na czuwanie także mieli swój wyjazd w październiku. Schola dziecięca i ministranci wybrali się z księżmi: Wojciechem i Arturem do parku trampolin. Po wspólnej zabawie odwiedzili Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Krakowie - Łagiewnikach, gdzie poznali historię miejsca i świętych z nim związanych. Wyjazd zakończył się wspólną modlitwą i obiadem w domu parafialnym.

Wyjścia spontaniczne „bez spiny”:

Rower

We wrześniu, jako Ruch Sercańskiej Młodzieży wybraliśmy się z ks. Arturem na wycieczkę rowerową do Tyńca. Przejechaliśmy tego dnia ponad 40 kilometrów. Na miejscu zwiedziliśmy opactwo oo. Benedyktynów i ogrzaliśmy się ciepłą herbatą. Było bardzo miło i nie zabrakło nam dobrego humoru. Nikt z nas się nie nudził, jednak wszyscy odczuwaliśmy w nogach przejechany dystans.

Rolkowania

thumb IMG 5867Odkąd jest w naszej parafii ks. Wojciech organizuje dla młodzieży spontaniczne wyjazdy na rolki, lub rower. Kiedy w niedzielę jest ładna pogoda, często dogadujemy się i jedziemy na przejażdżkę, w czasie której możemy spędzić czas razem. Teraz co prawda pogoda nie dopisuje, ale za to byliśmy na łyżwach :).

Piłka nożna

thumb WhatsApp Image 2022 12 17 at 14.28.33 (1)Księża zajmujący się LSO w naszej parafii i w parafii na Saskiej organizują wyjścia dla ministrantów na halę sportową „KS Płaszowianka”. Mecze są zacięte, emocji nie brakuje, ale jak wiadomo, wynik NIE jest najważniejszy. Wspólne wyjścia są okazją do lepszej integracji i zawiązania koleżeńskich relacji.

Święta Bożego Narodzenia

Wizyta Świętego Mikołaja

Jeszcze w adwencie, dokładnie 11 grudnia, naszą parafię odwiedził Święty Mikołaj. Prezenty dzieciom rozdawał po Mszy Świętej o godzinie 11:00. My również, jako zaangażowana w życie parafii młodzież, otrzymaliśmy słodkie upominki.

Jasełka

Nasi duszpasterze, zaangażowali się w pomoc w przygotowaniu jasełek w szkołach na terenie naszej parafii. Ksiądz Wojciech Olszewski w organizację przedstawienia w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 15 w Krakowie. Ksiądz Artur Makara, razem z grupą uczniów z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla niesłyszących przy ul. Grochowej 19 w Krakowie, wystawili teatr cieni, w którym sam ksiądz wcielił się w rolę króla. :)

Wigilia dla młodzieży

Adwent zakończyliśmy wspólną dla wszystkich grup, młodzieżową wigilią. Podczas wieczerzy, na której nie zabrakło tradycyjnego barszczu czerwonego z uszkami, połamaliśmy się opłatkiem, złożyliśmy sobie życzenia świąteczne i wspominaliśmy wydarzenia kończącego się roku, wierząc że kolejny będzie jeszcze lepszy. :)